Zespół Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Kaczkach Średnich jest placówką, która corocznie realizuje wiele projektów mających na celu poprawę jakości kształcenia, podniesienie umiejętności i kompetencji uczniów, rozbudowę infrastruktury techno-dydaktycznej.
W ostatnich latach szkoła realizowała projekty w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego woj. Wielkopolskiego, programu Erasmus+, grantów Kuratorium Oświaty, funduszy Urzędu Marszałkowskiego woj. Wielkopolskiego, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i innych.
Aktualne projekty:
„Kierunek kształcenie dualne przyszłością Powiatu Tureckiego – edycja II”
Projekt „Kierunek kształcenie dualne przyszłością powiatu tureckiego – Edycja II”, realizowany w partnerstwie przez Turecką Izbę Gospodarczą (Beneficjent) oraz Powiat Turecki (Partner) skierowany jest do osób, które uczą się/nauczają w szkołach mających swą siedzibę na obszarze wsch. Wielkopolski, tj. Zespół Szkół Technicznych im. gen. prof. S. Kaliskiego oraz Zespół Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Kaczkach Średnich. Projekt realizowany będzie w okresie 01.09.2024 – 31.12.2026 r. Głównym celem projektu jest zdobycie kompetencji i kwalifikacji zawodowych przez 600 uczniów poprzez ich udział w doradztwie zawodowym, coachingu kariery, szkoleniach, kursach oraz stażach uczniowskich oraz podwyższenie kompetencji/kwalifikacji zawodowych przez 15 nauczycieli poprzez ich udział w szkoleniach i kursach, którzy uczą się/nauczają w dwóch szkołach średnich mających siedzibę na obszarze powiatu tureckiego.
Do przewidzianych w projekcie form wsparcia należą:
- wsparcie szkoleniowe oraz organizacja kursów dla uczniów, których celem będzie podniesienie/zdobycie kompetencji bądź kwalifikacji, potwierdzonych certyfikatami/ zaświadczeniami, m.in. w zawodach, które według Barometru stanowią zawody deficytowe w naszym regionie oraz które wpisują się w Regionalne Inteligentne Specjalizacje 2030;
- szkolenia i kursy dla nauczycieli kształcenia praktycznego, których celem będzie podniesienie/zdobycie kompetencji/kwalifikacji Nauczycieli pracujących na co dzień z uczniami obejmowanymi wsparciem w ramach niniejszego projektu;
- doradztwo zawodowe oraz coaching kariery, których celem będzie określenie ścieżki rozwoju uczniów oraz potencjału zawodowego, w celu jak najlepszego zagospodarowania ich na rynku pracy;
- organizacja wyjazdów studyjno-edukacyjnych, których celem będzie zwiększenie poziomu wiedzy na temat Europejskiego Zielonego Ładu, w tym gospodarki zeroemisyjnej oraz gospodarki obiegu zamkniętego;
- organizacja staży uczniowskich, których celem będzie umożliwienie Uczniom nabycia praktycznych umiejętności do wykonywania zawodu oraz promowanie kształcenia dualnego;
- doposażenie pracowni szkolnej, która przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności zajęć w zakresie możliwości realizacji kształcenia praktycznego.
Problemy szczegółowe oraz rezultaty, jakie zostaną osiągnięte w wyniku realizacji projektu:
- nabycie kompetencji/kwalifikacji dopasowanych do lokalnego rynku pracy przez 600 uczniów;
- podwyższenie kompetencji/kwalifikacji dopasowanych do lokalnego rynku pracy przez 15 nauczycieli;
- zwiększenie poziomu wiedzy dotyczącej Europejskiego Zielonego Ładu przez 180 uczniów;
- zwiększenie ilości zajęć praktycznych zgodnych z potrzebami rynku pracy;
dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy;
- wyposażenie pracowni ZSR CKP w Kaczkach Średnich w narzędzia niezbędne do prowadzenia zajęć związanych z kształceniem dualnym;
Całkowita wartość projektu: 2 033 131,20 zł, w tym wysokość dofinansowania ze Środków Unii Europejskiej: 1 423 191,84 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Szkolenia dla uczniów w ramach projektu prowadzone w Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Kaczkach Średnich:
kurs „Magazynier z obsługą wózka widłowego;
kurs „Eksploatacja kombajnów zbożowych”;
kurs „Uprawnienia energetyczne do 1kV”;
kurs „Praktyczne podstawy ratownictwa medycznego”;
kurs „Operator koparko-ładowarki III klasy”;
szkolenie „Podróże kulinarne w czasie i po świecie”;
kurs „Tworzenie grafiki wektorowej w CorelDraw”;
kurs „Obróbka obrazu rastrowego w Corel PhotoPaint”;
szkolenie „Projektowanie CAD”;
szkolenie „Naprawa panelowa karoserii samochodowej”;
szkolenie „Usuwanie wgnieceń bez lakierowania”;
szkolenie „F-gazy”.
„Rozszerzanie, rozwijanie MOŻLIWOŚCI szkolnictwa zawodowego na poziomie 4 EQF w transporcie i logistyce ”
Projekt VETMO4TL to 30-miesięczny projekt, który jest współfinansowany z programu Erasmus + i ma na celu dostarczenie niezbędnych dokumentów i narzędzi umożliwiających i ułatwiających uznaną mobilność dla osób uczących się w kształceniu i szkoleniu zawodowym (VET) na poziomie 4 EQF w transporcie i logistyce. Projekt skupia 11 uzupełniających się organizacji partnerskich, takich jak centra badań w dziedzinie transportu i logistyki, organizacje zawodowe, właściwe organy i centra VET, z 10 krajów europejskich (Belgia, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania (Katalonia) i Holandia).
Aby osiągnąć cele projektu, zespół VETMO4TL przede wszystkim opracuje wspólne odniesienia, w tym wspólne profile stanowisk i wspólne standardy kompetencji. Dokumenty te umożliwią wzajemne zrozumienie istniejących kwalifikacji na poziomie 4 EQF w transporcie i logistyce w dziesięciu krajach partnerskich i umożliwią porównanie różnych programów nauczania dzięki zastosowanej metodologii ECVET.
W drugim etapie partnerzy będą dostarczać wzorce mobilności. Celem tych dokumentów jest porównanie odpowiednich programów szkoleniowych w pracy dwustanowej w celu wyraźnego określenia możliwości dopasowania jednostek efektów uczenia się i ustanowienia pewnego rodzaju wytycznych, aby jeszcze bardziej wspierać nauczycieli i trenerów w zakresie organizacji uznanej mobilności.
Na koniec, zespół projektowy zorganizuje cztery szkolenia pilotażowe dotyczące mobilności nauczycieli i trenerów w celu przeszkolenia ich w zakresie korzystania z narzędzi i dokumentów opracowanych w ramach projektu (takich jak wspólne odniesienia i wzorce mobilności) oraz danie im okazji do stworzenia nowych lub wzmocnić istniejące partnerstwa.
Tak duże partnerstwo ( 11 organizacji partnerskich) pozwoli zrobić wielki krok naprzód w zwiększeniu wzajemnego zrozumienia między partnerami oraz umożliwi rozpoznawanie efektów uczenia się z jednego kraju do drugiego dzięki opracowanym dokumentom i narzędziom. Wyniki projektu zostaną ponadto włączone do istniejącej sieci NETINVET.
VETMO4TL
“Expanding, developing and pushing forward VET MObility at EQF level 4 in Transport and Logistics”
The VETMO4TL project is a 30-months project which is co-financed by the Erasmus+ programme and aims to provide the necessary documents and tools to enable and facilitate recognised mobility for learners in vocational education and trainings (VET) at EQF level 4 in Transport and Logistics. The project brings together 11 complementary partner organisations such as transport and logistics research centres, professional organisations, competent authorities and VET centres, from 10 European countries (Belgium, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Poland, Portugal, Spain (Catalonia) and the Netherlands).
To reach the project objectives, the VETMO4TL team will first of all develop shared references including common job profiles and common competence standards. These documents will allow mutual understanding of the existing qualifications at EQF level 4 in Transport and Logistics in the ten partner countries and enable comparison between the different curricula thanks to the ECVET methodology used.
In a second step, partners will then provide mobility patterns. The objective of these documents is to compare corresponding training programmes in binational work to clearly determine the possibilities of matching units of learning outcomes and to set up a sort of guidelines in order to support teachers and trainers even more with the organisation of recognised mobility.
Finally, the project team will organise four pilot mobility trainings for teachers and trainers to train them on the use of tools and documents developed within the framework of the project (such as the shared references and mobility patterns) and to give them the occasion to create new or strengthen existing partnerships.
The interaction of the large partnership of 11 partner organisations will make a great step forward to increased mutual understanding between partners and enable recognition of learning outcomes from one country to another thanks to the developed documents and tools. The project results will furthermore be integrated into the existing NETINVET network .